Games

Gamecorner: zomer 2017

David Klein Velderman
Geschreven door David Klein Velderman

Ja hoor, het is zover.

Onze grote vrienden bij SEGA beloven ons niet één, maar twee nieuwe Sonic games. En meestal zijn mensen redelijk sceptisch over Sonic; Sonic Team heeft in het verleden enorm veel geëxperimenteerd met onze blauwe vriend, met niet al te mooie resultaten (kuch, Sonic Unleashed), maar het liefst vijftig procent van de opkomende titels schijnen veelbelovend.

Het ene spel is al ten dode opgeschreven: een game met een zelfgemaakt Sonic-figuur klinkt als een droom voor de smachtende Original Character-lords van Deviantart, maar een nutteloze gimmick voor andere mensen. Het team dat aan Sonic Colors en Sonic Generations heeft gewerkt, beide enorm goede games, copy-pasten wat de succesvolle games uniek maakten (Wisps en klassieke Sonic), en douwen beide concepten in één game. PLUS, ze geven de customisable characters WAPENS EN GADGETS, met Wisps als ammo (bijvoorbeeld, de vlammenwerper gebruikt rode Wisps voor ammunitie). Dat zou an sich niet erg zijn, als het niet zoveel op Ratchet & Clank leek met Sonic-elementenAldus Reddit.

Sonic Mania daarentegen staat los van Sonic Team, en wordt gemaakt door zelfstandige developers die in het verleden succesvolle ROM-hacks hadden gemaakt, en de reveal-trailer heeft een hoop hype opgebracht. Het uiterlijk van de klassieke games heeft een grote afstoffing gekregen, de Drop dash is toegevoegd om geen momentum kwijt te raken, en onze drie favoriete karakters zijn beschikbaar! Speel als Sonic, Tails of Knuckles in deze grote wandeltocht door memory lane, en speel in nieuwe Zones, allemaal voor de beste viering van Sonic’s verjaardag. Er is een hoop hype voor deze game, omdat de developers hier letterlijk teruggaan naar wat Sonic zo goed maakte: het is een platformer, met nadruk op het zo snel mogelijk door de levels heen te rennen. Het momentum dat de speler opbouwt geeft een heerlijke kick, en wordt gevoed door extra’s in de Acts zoals loopings, kurkentrekkers en spindash-tunnels. Het is dé reden waarom veel Sonic-games vandaag de dag zo verdomd verschrikkelijk zijn: Sonic Team blijft constant afdwalen van wat fans zo leuk vonden aan Sonic. En met de toevoeging van de Drop Dash, een vaardigheid waardoor je vanuit nagenoeg stilstand in de lucht op de grond weer verder rolt, lijkt het erop dat we dit gevoel nog langer zullen kunnen vasthouden. Nu dat er een officiële release komt (die zelfs goedkoper is dan nieuwe games hedendaags zijn) met hulp van onder andere Christian Whitehead en Simon Thomley (van Headcannon), lijkt het erop dat SEGA daadwerkelijk weet wat hun egel goed zal doen, en misschien veelbelovend voor de toekomst zal zijn.

De absolute release date van Sonic Forces is nog niet concreet (met een claim naar het laatste kwartaal van 2017), maar voor Sonic Mania geldt dat de release al op 15 augustus van dit jaar zal zijn!
Sonic Mania komt voor PS4, Xbox One, Nintendo Switch en PC, dus lol voor iedereen.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Over de schrijver

David Klein Velderman

David Klein Velderman

Ik schrijf artikelen met de productiewaarde van een kleuter en de humorwaarde van iedere jongen in groep zeven.

Laat een reactie achter